Ik heb een klacht over Jeugdstem. Wat kan ik doen?
Mocht je ontevreden zijn over Jeugdstem, dan kun je dat altijd met ons bespreekbaar maken. Voor cliënten hebben wij een klachtregeling. Deze is niet van toepassing op professionals/hulpverleners, maar het spreekt voor zich dat ook professionals die te maken hebben gehad met een vertrouwenspersoon hun onvrede daarover bespreekbaar kunnen maken.
Je kunt dit altijd met de betreffende vertrouwenspersoon bespreken om met degene op zoek te gaan naar een oplossing. Hierbij is het wel belangrijk om op te merken dat inhoud van de klacht van een cliënt niet aan de orde kan komen, in verband met onze vertrouwelijkheid en onafhankelijke positie. Maar je kunt altijd in gesprek over de manier waarop de vertrouwenspersoon de ondersteuning van een cliënt heeft aangepakt of jou bejegend heeft.
Lukt dat niet, dan kun je de leidinggevende van de vertrouwenspersoon benaderen. Dat kan via het algemene gratis nummer van Jeugdstem, 088-5551000